Ερ : <<Φύλλα Βασιλικού>>! Μιλήστε μας για τον τίτλο του βιβλίου σας.
Απ: Τα Φύλλα Βασιλικού είναι ένας τίτλος ευωδιαστός! Αναδείχνει την φρεσκάδα του έρωτος , την ελπίδα του <<για πάντα >> και την αληθινή διάσταση των ποιημάτων που θα συναντήσετε εντός του βιβλίου. Είναι πρώτος τίτλος μιας τριλογίας, που αφυπνίζεται μέσα από την έντονη δυναμική του βασιλικού.
Ερ: Δυναμική και μυστικοπαθής η εικόνα του εξωφύλλου σας : To μικρό αγόρι που ετοιμάζεται να παίξει βιολί μπροστά από μια κλειστή σιδερένια θύρα . Γιατί επιλέξατε αυτό το εξώφυλλο?
Απ: Το εξώφυλλο αυτό επέλεγη με σκοπό να αναδείξει την αυθεντικότητα της αρμονίας ,σε συνδυασμό με την παιδική αθωότητα , τα οποία από κοινού ξεκλειδώνουν τα μυστήρια του περιεχομένου. Είναι η σωστή υποδοχή για τον αναγνώστη μας. Τον προετοιμάζει για κάτι καινούργιο , αληθινό και βιωματικό ταυτόχρονα. Περιβάλει με μυσταγωγία τα ποιήματα και προϊδεάζει τους συνοδοιπόρους για τις υπόλοιπες εκπλήξεις που υπάρχουν στο βιβλίο.
Ερ: Πρώτη έκπληξη το έργο της Αδαμαντίας Κιτάντζη<< Η ροδοφασολιά>>. Τι συμβολίζει για εσάς το ρόδι και τι η φασολιά?
Απ: Hαρχή των εκπλήξεων είναι το καταπληκτικό έργο της κ. Κιτάντζη. Το ρόδι συμβολίζει την αθανασία του πνεύματος , άρα και όλων των έργων της τέχνης. Είναι ένα υπέροχο σύμβολο αναγέννησης, δημιουργίας και ευδαιμονίας .
Η φασολιά είναι η σύνδεση με το γήινο στοιχείο , με τον φυσικό κόσμο και το νόμο της Αλήθειας που τον διέπει. Σε συνδυασμό με το ρόδι , η ροδοφασολιά γίνεται η ένωση σώματος και πνεύματος, που μεγαλουργούν εντός του Αυτοκράτορα Νου (η κούπα), απ’ όπου και διαχέονται, ρόδι και φασολιά, άνω και κάτω. <<Ως εν ουρανώ και επί της γης>>.
Ερ: Επί της γης ! Γιατί ορίζετε τον τόπο Α’ του βιβλίου σας ως <<Βασιλικά>> ?
Απ: Βασιλικά , είναι τα εμά. Δηλαδή τα του Βασιλείου . Οι βασικές αρχές της φιλοσοφίας μου, όπως διαμορφώθηκε μέχρι σήμερα. Είναι και η Βασιλική αρχή του έρωτος εντός αυτών.
Ερ: To έργο της Βασιλικής Κοσκινιώτου<< Γάμος>> , μας εισάγει στον τόπο Β’ <<Ερμητική Ερμιόνη>> .Τι σημαίνει για εσάς το ταξίδι ?
Απ: Το ταξίδι είναι ο μόνος λόγος ύπαρξής μου. Το ταξίδι είναι η Ερμιόνη . Είναι ο τόπος και τα βάθια του . Εκεί βρήκα κρυμμένο τον έρωτα ,την φύση και το πρόσωπο μιας πτυχής της ελευθερίας .
Το ταξίδι είναι η βαθιά παρατήρηση των πραγμάτων και η αλήθεια των βιωμάτων της πορείας. Η παρατήρηση είναι το ταξίδι. Η παρατήρηση καθοδηγεί την γραφή και τις λέξεις μου . Όπως θα δείτε εντός του βιβλίου, τα σύννεφα τα γράφω σύνεφφα . Αυτό είναι ένα δείγμα της παρατήρησης του σχήματος των σύννεφων.
Σε αυτό το βιβλίο καθιερώνω τον τρόπο γραφής μου. Την αλήθεια των λέξεών μου . Με αυτές θα πορεύομαι , πάντα εύπλαστος, όντας παρ-ών στο παρόν των ποιημάτων.
Ερ: Γιατί το πρώτο μέρος του τόπου Γ’ <<Φύλλα Ω Φύλα>> – <<Επί προσωπικού >>? Σε ποια φύλ(λ)α αναφέρεστε?
Απ: Ο τόπος Γ΄ είναι μια πραγματεία πάνω στις σχέσεις των δύο φύλων και πίσω από αυτές , επάνω στη δυναμική της συνύπαρξης αρσενικού και θηλυκού. Στο πρώτο μέρος <<Επί προσωπικού>>, μέσα από βιώματα και στην πορεία της προσωπικής μου αναζήτησης μέχρι σήμερα, εμβαθύνω στους ρόλους του δισυπόστατου εντός του ατόμου και εκτός αυτού.
Τα φύλα ξεφυλλίζονται στα φύλλα τους.
Ερ: Τα <<Φύλλα Ω φύλα>> μας υποδέχονται με το έργο της Βασιλικής Κοσκινιώτου<<Ελευσίνια>>. Ακολουθεί το τραγούδι της Αναστασίας Μητσοπούλου <<Themoonfallenbride>>. Πώς συσχετίζονται μεταξύ τους και με τα φύλ(λ)α?
Απ: Το έργο της Βασιλικής Κοσκινιώτου είναι ένα από τα αριστουργήματα που προσέφερε η Βασιλική στο βιβλίο . Επίσης το τραγούδι της Αναστασίας Μητσοπούλου <<Themoonfallenbride>>είναι η κορωνίδα αυτών που προσέφερε στο βιβλίο η Αναστασία. Τα Ελευσίνια, είναι η κατάβαση με τρόπο μυητικό, στον κόσμο των ποιημάτων . Ο θάνατος εν ζωή είναι η απαρχή της γέννας του μυούμενου . Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με τα ποιήματα του βιβλίου. Κατερχόμεθα στο βάθος τους , εν συνειδήσει , με το υποσυνείδητο να έχει ρόλο καθοριστικό . Ο θυμοειδής αδένας αφυπνίζεται κατά την κάθοδο στα εσώτερα. Αυτό συμβαίνει και στην συγγραφή, που είναι πνευματική εργασία. Το <<Themoonfallenbride>> είναι μια γέννα του φεγγαριού, όπως και τα παραμύθια της Αναστασίας, κατά την διέλευση της Σελήνης από ποιήματα και παραμύθια στην ίδια περίοδο. Αυτό από μόνο του εξηγεί την σύνδεση που εν υπάρχει .
Ερ: Αμέσως μετά ακολουθεί σε απόδοση της Αναστασίας Μητσοπούλου το Αφρικανικό παραμύθι << Το φίδι που γνώριζε να τραγουδά>> . Τι γνώριζε να τραγουδά το φίδι?
Απ: Την Συμπαντική θαλασσινή αλχημεία του έρωτα.
Ερ: Toδεύτερο μέρος του τόπου Γ’ <<Εξ – ομολόγησις>> ανοίγει με το γλυπτό της Μαρίας Σαλουβάρδου<<Η Αυτοκράτειρα>> και το ομώνυμο παραμύθι της Αναστασίας Μητσοπούλου , << Η Αυτοκράτειρα που ήθελε να φαίνεται >> . Γιατί τα επιλέξατε?
Απ: Θα απαντήσω με το τέλος του παραμυθιού.
<<Η Αυτοκράτειρα έμαθε!
Δεν ήθελε πια να φαίνεται.
Ήθελε μόνο να είναι.
Έγινε ΕΝΑ. Έγινε έμπνευση.
Με την έμπνευση αυτή, έζησαν όλοι μαζί και όσο για τον καθένα η μοίρα όριζε, ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ.>>
Ερ: To βιβλίο κλείνει με το έργο <<Περσεφόνη>> της Βασιλικής Κοσκινιώτου αμέσως μετά το <<Ακροτελεύτειον>> – <<Ωδή στην Σονάτα – Η σκοτεινή πλευρά του Σεληνόφωτος >> . Μιλήστε μας γι’ αυτό το τόσο ιδιαίτερο ακροτελεύτειο ποίημα σας.
Απ: Η Ωδή στην Σονάτα είναι εμπνευσμένη από το ποίημα <<Η Σονάτα του Σεληνόφωτος >> του σπουδαίου Γιάννη Ρίτσου στον οποίο και αφιερώνεται . Είναι μια εκ βάθους ερωτική εξομολόγησις ενός νεώτερου άνδρα προς μια γυναίκα μεγαλύτερη σε ηλικία από αυτόν . Θα πρέπει λοιπόν πριν το διαβάσουμε να δούμε πάλι το εξώφυλλο . Να αντικρύσουμε τη νεότητα μέσα στην αρμονία του έρωτος , που μελωδεί και μεγαλουργεί.
Θα πρέπει ο αναγνώστης να πλέξει μέσα του λέξη τη λέξη και να δει πως ο έρωτας δεν είναι θεός , αλλά ένας Σωκρατικός , ημίθεος που έχει πολλές ερμηνείες και ένα απείθαρχο τέλος . Σαφώς και η κάθοδος στον έρωτα δεν θα μπορούσε να έχει άλλο πρόσωπο από αυτό της Περσεφόνης. Τα δύο ηλιοστάσια του έρωτος , αυτά που πότε στον Άδη μαςκατωφέρουνκαι γίνεται η γαία άνυδρη και ξερή και πότε μας ανωφέρουν στη γαία ξανά ,όπου όλα ανθίζουν…
Ζωή και Θάνατος, ίσως και να είναι οι δύο βασικές μορφές του έρωτα …. Αν ζωγραφίζαμε λοιπόν τον έρωτα θα ήταν δόκιμο να του βάλουμε ένα σώμα με δύο πρόσωπα. Θα ζωγραφίζαμε τον Ιανό.
Eρ: Στην παρούσα συγκυρία με ποιόν τρόπο μπορούμε να προμηθευτούμε το βιβλίο σας?
Απ: Κλείνοντας , θα ήθελα να ευχαριστήσω τις Συμπαντικές Διαδρομές για την εξαίρετη έκδοση και σας παραθέτω τους συνδέσμους για να προμηθευτεί όποιος επιθυμεί το βιβλίο.
Προτεινόμενο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο:
Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο Συμπαντικές Διαδρομές https://www.universepaths.com/bivliopoleio
Κεντρικά σημεία διανομής των βιβλίων των εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές.
Αθήνα: Βιβλιοπωλείο ΠΑΡ ΗΜΙΝ
Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679, ΑΤΤΙΚΗ
Τηλέφωνο: 2103802542 / Φαξ:2103813619
Λευκωσία:
1. Parga,
Λεωφ,Τσερίου 94 Στρόβολος, τηλ. 22327740
2. Parga,
Λεωφ.Λάρνακος 56 Αγλαντζιά, τηλ. 22336011
3. Parga,
Αρχ.Μακαρίου Γ’ Λατσιά, τηλ. 22485914
Λάρνακα: Parga,
Στρατηγού Τιμάγια 9, τηλ. 24668090
Πάφος: Parga,
Αθηνών 8, τηλ. 26811130
universe-pathways.blogspot.com
www.facebook.com/Universe.Pathways.Editions/ universepaths@yahoo.com
Σας ευχαριστώ.